[hasznos] Online marketing tevékenység ellátása

Blog Infoblog

Alábbiakban az online marketing tevékenység ellátásához szükséges főbb információkat szedtük össze.

Folyamat elkezdése előtt és után is mentsük el az alábbi értékeket összehasonlításképpen:

  • weboldal betöltési sebessége
  • Google PageSpeed értékek

A tevékenység ellátásához szükséges lépések:

  • Google fiók létrehozása
    • Google Maps elhelyezés
    • Google Analytics
    • Google Search Console
  • Kulcsszókutatás: https://trends.google.com/trends/
  • Smartlook / Mouseflow fiók létrehozása, kód beágyazása
  • W3C HTML validálás: https://validator.w3.org/
  • Google PageSpeed Insights elemzés: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
  • Google Site Test: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/feature/testmysite/
  • Facebook Object Debugger ellenőrzés: https://developers.facebook.com/tools/debug/og/object/
  • Chatfuel bevezetése

Szakmai fejlődéshez ajánlott oldalak

https://www.thinkwithgoogle.com/

Általános tájékoztató

Az online marketing 9 fő területe:

  • e-mail marketing
  • tartalommarketing
  • keresőmarketing
  • konverzióoptimalizálás
  • keresőoptimalizálás
  • PPC (pay per click) hirdetések
  • közösségi média
  • keresztmarketing
  • analitika

SEO elemzés lépései

  • a legfontosabb rangsorolási faktorok megvizsgálása
  • szövegek elemzése
  • forráskód vizsgálata
  • közösségi elemzés
  • mobil nézet elemzése
  • külső linkhálózat vizsgálata

Tevékenység megkezdése előtti alapozó feladatok:

  1. weboldalon Google Analytics kód elhelyezése
  2. weboldalon Open Graph tag-ek elhelyezése
  3. általános kulcsszavak meghatározása
  4. honlap kulcsszóelemzés
  5. minőségi logó készítettése, ha még nincs
  6. szlogen meghatározása, ha még nincs
  7. általános bemutatkozó szöveg (1-2-3 mondat) megírása, ha még nincs ilyen
  8. NAIH szám igénylése, Impresszum és Adatvédelmi nyilatkozat oldalak létrehozása weboldalon
  9. csalitermék meghatározása
  10. kommunikáció újragondolása a „Miért? > Hogyan? > Mit?” modell (Simon Sinek) szerint (további információ)
  11. hírlevélküldő beállítása, feliratkozási form elhelyezése a honlapon, közösségi oldalakon
  12. Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) oldal létrehozása, tartalmi feltöltése, főleg az elérhetőségekre, a fizetési és szállítási információkra kitérve.
  13. Ajándékutalvány megvalósítása, feltöltése ajánlásra mindenhova
  14. Nyereményjáték (/nyeremenyjatek) oldal létrehozása az adott évre vonatkozó játék kitalálása
  15. Google Business oldal létrehozása (https://business.google.com)
  16. közösségi oldalak létrehozása, ha még nincs: Facebook, Google Plus, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn
  17. Facebook és Google normál és remarketing hirdetés létrehozása
  18. névnapi köszöntő létrehozása a hírlevélküldőben
  19. hírlevélsorozat kialakítása
  20. fél éves nyereményjáték kitalálása, megvalósítása
  21. Facebook bejegyzések beidőzítése 6 hónapra előre
  22. CTA gomb létrehozása az oldalon
  23. hűségprogram kitalálása, kidolgozása. A jó hűségprogram márkát épít és növeli a fogyasztói élményt (CX).
  24. exit popup megvalósítása weboldalon
  25. Mouseflow / Smartlook kód elhelyezése
  26. értékajánlat kidolgozása (value proposition)

Tevékenység folytatása

Hasznos linkek online marketingesek számára

https://sociograph.io/


SEO checklist (forrás: Ben Norman)

Technikai SEO

  • Felhasználó és keresőbarát URL-eket használsz? (pl. www.valami.hu/akarmi/barmi)
  • Minden oldaladon egyedi címet (Title) használsz?
  • A title nem hosszabb, mint 70 karakter?
  • Minden oldaladon egyedi leírásokat (description) használsz?
  • A leírás nem hosszabb 160 karakternél?
  • A leírás összefüggő szöveg, mely tartalmazza az oldal releváns kulcsszavait?
  • Van robots.txt fájl? (Ha nincs, célszerű pótolni)
  • Van validált sitemap az oldaladhoz? (Ha nincs, mindenképp pótold!)
  • Használsz 301/302-es átirányításokat a megszűnt/ideiglenesen nem elérhető tartalmaknál? (Ha nem, használj mindenképpen)
  • Használsz H tageket a tartalmakban? (főcím, közcím, egyéb címek) Képeknél használod az alt és title elemeket?
  • Időnként szoktad ellenőrizni az oldal betöltődési sebességét? (Ha túl lassú, optimalizálni kell a forráskódon is)

Navigáció és használhatóság

  • Minden link működik az oldalon?
  • Minden kép megfelelően jelenik meg?
  • A táblázatokat, grafikonokat, stb. tartalmazó képek nagyíthatóak?
  • Megfelelően jelennek meg az oldalon a videók?
  • Jól olvasható a tartalom?
  • Könnyen navigálhatnak a felhasználók az oldalon?
  • Vannak kapcsolódó tartalomra vivő linkek?
  • A legnépszerűbb böngészőkben megfelelően jelenik meg az oldal?
  • Ugye nincsen felesleges flash tartalom és JavaScript?
  • Van oldaltérkép?
  • Használsz 404-es oldalt?

Tartalom

  • Nincs duplikált tartalom az oldalon?
  • Ha mégis van, be van a canonical URL állítva?
  • Vannak helyesírási/elgépelési hibák az oldalon? (Ha igen, javítani kell!)
  • Minden oldalon az oldal céljának és üzenetének megfelelő tartalom van?
  • Megfelelő a tartalmak kulcsszó sűrűsége?
  • Vannak belső keresztlinkelések az oldalakon?
  • Kerül fel rendszeres időközönként friss tartalom? (minimum havi 1)
  • Van(nak) social media megosztási lehetőség(ek)?

Hasznos tananyag

A Google és Facebook hirdetések pozícióját befolyásoló tényezők:

  • várható átkattintási arány
  • céloldallal kapcsolatos élmény (itt jön be a gyorsaság és biztonság is)
  • hirdetés relevanciája (például „HP XY ár” kulcsszóra valószínűleg nem fog megjelenni a „laptop” szövegű hirdetés)
  • egy hirdetésre szánt maximum keretösszeg
  • geolokáció
  • nyelv

Akkut problémára a Search Network ajánlott, míg a Display Network alkalmas nagyszerű képek megjelenítésére.


Marketing megoldások

Szövegírás

AIDA (Attention = Figyelemfelkeltés, Interest = Érdeklődés felkeltése, Desire = Vágykeltés, Action = Cselekvésre ösztönzés) módszer

Árajánlat helyett mindig értékajánlatot kell adni, tehát ár helyett az értékre kell fókuszálni, akár grafikával.

Hasznos marketing ötletek, szövegek

December

Egy nagyobb üveget teletölteni vízzel, belehelyezni egy répát, kitenni a pultra, majd az alábbi szöveget helyezni mellé: „Tavalyi hóember eladó. 999,- forint”. Az erről készült képet megosztani közösségi oldalakon.

Karácsonymentő akció: karácsonyt megelőző néhány hétben reklámkampány termékakcióval, a karácsonyi ajándékok beszerzésére

[segédlet] Facebook profil és oldal kezelését segítő szkriptek

Megírtunk és összegyűjtöttük a leghasznosabb JavaScript kódokat, melyek a Facebook használatakor vagy oldal kezelésekor hasznosak lehetnek.

Facebook oldal szkriptek

Egy-egy oldal esetében van lehetőség meghívni az ismerőseinket az oldal kedvelésére például az alábbi szövegre kattintva: „Ajánlás az ismerőseidnek az oldal kedveléséhez”. A listából elrejthetjük azokat a személyeket, akiket már meghívtunk, vagy akik már kedvelik, így csak azok maradnak láthatóak, akiknél még aktív a Meghívás gomb. Az alábbi script ebben segít.

// collect all list elements from popup
var fbProfileBrowserListItems = document.getElementsByClassName("fbProfileBrowserListItem _1sn");
// loop for elements
for(i=0; i < fbProfileBrowserListItems.length; i++)
{
	if(fbProfileBrowserListItems[i].innerHTML.indexOf("Meghívva") != -1 || fbProfileBrowserListItems[i].innerHTML.indexOf("Kedveli") != -1 )
	{
		fbProfileBrowserListItems[i].style.display = "none";
	}
}
The following two tabs change content below.

Másokat is érdekelhet:

Hozzászólás Facebook fiókkal


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük